Kent / şehir turizmi, yönetim, ticaret, üretim ve hizmetler gibi tarıma dayalı olmayan ekonomi ile karakterize edilen ve ulaşımın kesişim noktalarında olmasından dolayı kentsel alanda gerçekleşen bir turizm faaliyetidir. Şehir / şehir destinasyonları, eğlence ve iş için geniş ve heterojen bir kültürel, mimari, teknolojik, sosyal ve doğal deneyimler ve ürünler yelpazesi sunmaktadır (BMDTÖ).
Kent turizmine olan ilginin artmasının nedeni, kentleri insanların yemek yediği, alışveriş yaptığı ve vakit geçirdiği kültür ve rahatlama merkezleri haline getiren davranışsal değişikliklerdir (Avrupa Komisyonu)
İstanbul ziyaretçilerine, müzeler, tarihi çarşılar, dini yapılar, anıtlar vb. kültürel mekanları görme imkanını, çok alternatifli sanatsal ve kültürel etkinlikler ile sportif etkinliklere katılma imkanını ve sınırsız alışveriş imkanını bir arada barındıran bir seyahat sunmaktadır. Aynı zamanda, İstanbul bu çeşitliliğiyle farklı yaş, dil, din ve sosyal gruplardaki insanları çekmektedir.
Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü (BMDTÖ)
https://www.e-unwto.org/doi/epdf/10.18111/9789284420858
Avrupa Komisyonu
https://etc-corporate.org/reports/european-tourism-2013-trends-prospects-q3-2013/